17 Mayıs 2016 Salı

VR GÖZLÜK

Sanal bir ortamda ki görüntüyü gerçekmiş gibi algıladığımızı düşünün. İşte Vr (Virtual Reality) Gözlük bize bunu sağlıyor. Birbirlerini doğru açıyla tamamlayan iki lensin sayesinde, hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan sanal dünyaya adım atmış oluyoruz. Düşünün şuan da nerede olmak istersiniz ? Paris, Floransa, Venedik.. işte vr gözlük bize olduğumuz konumdan hayalimizde ki ülkelere sanal olarak gidip sokakların da dolaşmamızı sağlıyor. Sanal gözlüklerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu gözlükler bize sanal dünya da oyun oynama imkanı da sunuyor.

Düşünün oyun oynamayı bilgisayar ekranın da değil de oyunun içinde bir karakter olarak oynadığınızı. Attığınız adımları gerçek dünya da atıp sanal dünya da hareket ettiğinizi.. İşte hayal dünyasına bu kadar yakınız artık..

Tıp alanında kadavra eğitiminin maliyetini bilmeyen yoktur. Her eğitim için kadavra değiştirmek yerine 360 derecelik kamerayla çekilen bir kadavranın Vr gözlük ile eğitim de kullanıldığını hayal edin. Her öğrencinin taktığı bir gözlük sayesin de kadavrayı sanal alemde gerçeklikle iç içe öğrenebilirsiniz. Vr gözlüğün faydalarından sadece biri bu.

VR Gözlüğü kendinizin yapabildiğini biliyor muydunuz. Sadece lensleri web'den sipariş verdikten sonra gerisi sizin el becerinize kalmıştır. Benim yaptığım Vr gözlüğün resimlerini sizinle paylaşacağım. Ben 3D printer sayesin de Vr gözlüğü basıp, monte ettim.Siz karton yardımıyla bile Vr gözlüğünüzü yapabilirsiniz. Telefonunuz dan indirdiğiniz uygulama sayesin de artık Vr gözlüğünüzü kullanabilirsiniz. Denemek isteyenler için  Solid programında çizilmiş halini linkte bulabilirsiniz.
http://www.thingiverse.com/thing:1050205





Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder