16 Mayıs 2016 Pazartesi

QUİVER - 3D COLORİNG APP UYGULAMASI

Eğitim teknolojileri alanın da yine karşımıza ilgi çekici, hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan bir uygulama çıkıyor. Nedir peki bu uygulama? Bize ne sağlıyor. Uygulamamızın adı Quiver. Hemen anlatmaya başlıyorum. Bu uygulamayı telefonunuza Play store ve App store'dan Quiver yazarak indirebilirsiniz. İndirdiğiniz anda sizi renkli bir görüntü karşılıyor. Bu uygulama öğrencilerinize, uygulamanın sağladığı boyama kağıtları sayesin de istedikleri renklere boyayarak, resmi bitirdikleri anda resmin üç boyutlu görüntüsü kendi gözleriyle görmelerini sağlıyor. Yani artırılmış gerçeklik sayesin de eğitim ortamına verimlilik katmış oluyoruz. 

Öğretici boyutunu biraz daha derin düşünürsek uygulamanın sınırları, bize tanıdığı modüller kadar. Bu modüller arasında size örnek verecek olursam, uygulamada ki bir modülün adı Quiver Education Starter olan hayvan hücresi boyama kağıdını görmekteyiz. Biyoloji dersin de öğrenciden hayvan hücresinin kısımlarını istediği renge boyanması istenir. Ve boyama bitimin de uygulama görseliyle üç boyutlu olarak hayvan hücresinin kısımlarını görebilir. İşte burada öğrenci açısın dan kalıcı öğrenmeyi sağlamış bulunmaktayız. Aşağıdaki resimde göstereceğim gibi modülü görebileceksiniz.

Ve şimdi bu modülün üç boyutlu halini görelim.




Gördüğümüz üzere bir dersin sözel olarak işlenmesi yerine görsellik, hayal gücü katarak öğretilmesi her zaman kalıcılık sağlar. Bu uygulamayı anaokuluna öğrettiğim anda meraklı gözlerle beni izlediler. O zaman yararlı olduğunu anlamış oldum. Uygulamayı araştırıp, göreceğiniz gibi bir çok modül karşınıza çıkacak ve bu uygulamayı kullanarak eğitim ortamında daha kalıcı ve verimli öğrenmeyi sağlayacaksınız.


Bir sonraki yazımda görüşme üzere...

1 yorum: