11 Nisan 2016 Pazartesi

EĞİTİM DE ÜRETİM "MAKERLIK"

EĞİTİM DE ÜRETİM "MAKERLIK"

Günümüzde artık eğitim sektöründe birçok kez duyduğunuz bir kelime "Maker". Eğitim de Maker kelimesini kullanmayanları yadırgamaya başladığımız bir zamana yolculuk etmekteyiz. Peki Maker nedir? Ne demektir? Maker kelimesinin tarihçesine baktığımız da her alan da hayatımız da olduğunu görmekteyiz. Maker her alanda, her meslekte bizimleydi. Maker denince benim aklıma gelen ilk şey kendi yaratıcılığı, hayal gücünü ortaya koyarak, yaptığımız çalışmalar, ürünler oluyor ve tabi ki bunları yapmak için en önemli unsur "Merak" duygumuz. Bizi ilgilendiren kısmı yani "eğitim" kısmı için yaptığımız çalışmalar bizim anahtar kısmımız. Makerlık ise ortaya  Bu yazım da size makerlık, makerlığın eğitim de yerinden bahsedeceğim.


İlk olarak Eğitim kelimesini açacak olursak eğitim belli bir konuda bilgi birikimi ve beceriye sahip olmak için geçirilen süredir. Bizde eğitim de makerlığa başlamak için merak duygumuza sığınıyoruz. Her birey, her çocuk merak etmeye başladığı anda  tüketen değil üreten kısma geçmiş olmaktadır. Ve artık o çocuğun, bireyin makerlıkla eğitim süreciyle tanışması başlamış olur. Benim ilk tanışmam demesem de Makerlığa ilk başlamam bir arkadaşımın 1990lı yıllarda oynanan herkesin bildiği Ateri oyunu ile ilgili bir soru sormasıyla başladı. Shooting disk oyununda ki tabancanın kuşları nasıl vurduğunu sormuştu. Ve o günden sonra benim de merakım başlamış oldu. Merak edenlerin araştırmasını tavsiye ederim sizin de Makerlık serüveniniz başlamış olur. Eğitimin her alanında artık mekarlık kullanılmalıdır. 21. yy becerilerinin öğrenciye kazandırılmasının bir yolu da makerlıktan  geçmektedir. Yeni eğitim sistemleriyle çocuğun öğrenmesi kalıcı hale getirilmelidir. Size aşağıdaki fotoğraflar da mekarlıkla ilgili görseller sunacağım.

Çocuklara bilgiyi direk vermek yerine çocuğun yaratıcılığını kullanarak ortaya bir ürün çıkarmasını isteyin.  İlk resim de görüldüğü gibi kolayca erişebileceğimiz malzemeler sayesin de bir prototip ortaya çıkardık. Çocuğa bu malzemeleri vererek tasarlamalarını istedik ve onlar genelde el prototipini oluşturdu. Sonra çocuğa bu oluşturdukları ürünle ne yapabilecekleri soruldu iskelet kavramından bahsettiler. Alınan cevaplardan yoluyla Fen ve Teknoloji dersin de Sinir sistemi ünitesin de eklemler kavramını öğretebileceğimiz anlaşıldı.  Çocuğa direk konuyu anlatmadık kendilerinin yaşayarak öğrenmelerini sağladık. Makerlık ile eğitim devreye girmiş oldu. Yaratıcı düşünme, akıl yürütme ve problem çözme becerilerini kazandırmış olduk. Makerlığın ileri boyutlarına gittiğimiz de günümüz de yapılan robotlar örnek teşkil etmektedir.



Bu yazım da size elimden geldiği kadarıyla makerlıktan bahsettim. Yararlı olacağını umuyorum.

Saygılarla...


Ezgi AYDOĞDU
İstanbul Aydın Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Öğretmenliği
ezgiaydogdu00@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder